Монтессорі-клас – це спеціальним чином підготовлене середовище, створене для того, щоб стимулювати бажання дитини навчатися. Це місце, де все організовано спеціально для дітей: низькі полички , маленькі столи та стільчики. Тут нема нічого прихованого – все стоїть перед очима, все можна взяти та дослідити.

Клас розділено на 4 групові зони:

  • вправи практичного життя;
  • сенсорні матеріали;
  • математика;
  • мовна зона.

Дитина переміщається ними залежно від своїх потреб та зацікавленості. Всі ці зони допомагають поступово звикнути до самостійного вивчення різних проявів життя. Працюючи з різними матеріалами, дитина поступово, від простого до складного, вивчає багато різних понять (великий-маленький, товстий-тонкий, легкий-важкий, довгий-короткий і тд.), вчиться самообслуговуванню, а також рахувати, читати, писати і навіть планувати свій час та день.

Девіз педагогіки Марії Монтессорі – «Допоможи мені це зробити самостійно». Тому в Монтессорі-класі нема вчителя, який вказує та думає за дитину. Тут лише є педагог, який правильним чином, через короткі презентації, допомагає дитині самостійно вибрати, яким матеріалом хочеться займатися, скільки часу на нього витратити, робити це одному чи з кимось. Тут не роблять за дитину те, що вона може зробити сама, дотримуються правил прибрати після себе матеріал та не заважати іншим. Тут не виправляють помилок – дитина робить це самостійно, не оцінюють, не порівнюють дітей між собою. В Монтессорі-класі завжди спокійна робоча атмосфера.

Важливу  роль в процесі навчання відіграють спеціальні дидактичні матеріали. Всі матеріали виготовлено із натурального дерева, метала, скла, екологічної сировини на спеціальних сертифікованих фабриках з виготовлення Монтессорі-матеріалів. Кожен матеріал чи предмет дозволяє вивчити одну властивість, вирішити одну задачу. В кожен матеріал закладено контроль помилки, таким чином дитині не потрібно вказувати на помилку – вона сама зможе себе виправити.

Все середовище Монтессорі-класа використовується для розвитку ключових характеристик дитини – уваги, спостережливості, логіки, аналітичного мислення та самостійності. Але тут дитина не отримує готового рецепту від вихователя (мами, бабусі), а сама робить вибір, вирішує задачу та отримує власний досвід.

IMG_2706